fredag 23 april 2010

I dag kom den!!!

Jag måste bara sticka emellan här! Bengt och jag ska köra lite Mudrace i sommar och i dag kom den efterlängtade maskinen : ÖoB´s nya Mudrazor Traxter reload Mk 4 in silver and red handlebars, what a machine! Vi valde den i silver, men den finns även i Guld och Muddy samt Pondweedgreen. Priset än så länge är uppe i 229 kronor och så säger en del att fiske är dyrt, jo-jo du, börja med racing, så ska du få se på kostnader! Observera att däcket är explomderfritt och det är minst 3 års garanti på ståpäls!Tyvärr fick jag inte alla delar i dag, men dem ska kommer directly from united bluff of Us of A. Det som fattas är stripes, diffspärren, vattenkylningen, burkhållare och turbon, men det löser sig. Jag ska under eftermiddagen fixa till en störtbåge i titanium, så Bengt sitter säkert och en brandsläckare ska också monteras.
Avgassystemet var inte med och heller inte vara nya hjälmar, Bengt´s flammsäkra väst är på gång och den sys just nu hos hemtex i Smedby som även är vår första sponsor. Monteringstiden är ungefär en halv arbetsdag, men Bengt som är mekaniskt lagt kan fixa det fortare påstår han.

Bengt vill ha en boxarmotor under baljan och den ska sitta mellan stödbenen, han vill även ha att vi får 4 wheel drive på framhjulet!? Bra tänkt och nu ser ni hur teknisk han är! Jag har provkört den lite försiktigt och jag slog hastighetsrekordet på Skabrovallen med 23 sekunder, fast det var lite problem i starten och vädret inte var det bästa.
Haglet som kom gav mig lite problem och jag anser att vi måste utöka reservdelslagret med ett par spikdäck. En annan sak jag märkte var att 4 - punktsbältet till Recarostolen inte riktigt passade min kropp, så det ska fixas.
Precis som alla andra race, så ska eller måste vi fixa två snygga brudar, ni vet hur dem ser ut på Formel 1 tävlingerna, just det, två sådana pinglor ska vi skaffa. Då säger Bengt att det finns inte i Småland!? Är det sant undrar jag? Hur eller hur så återkommer vi, när det närmer sig premiärracet.
I värsta fall får jag ha med mig frugan i något väldigt, väldigt tight som sitter åt som ålaskinn och sen får Bengt antigen hitta en egen racebrutta eller vara utan, jag ska fanimig ha en vid min sida när vi tar emot förstapriset. Va faan, det löser sig, det finns fina perykar och smink, lösnaglar och en massa annat trams som tillhör racingvärlden. Det blåser ändå åt helvete när vi lämnar poole position i ett rökmoln dem sent ska glömma i Monaco, stackars målare som får mycket jobb efter vi har lämnad starten. Glöm inte dagens bönor en bit längre ner på sidan!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.